Sunday, October 17, 2010

saya akan Ortodoks bila...


1. majlis kahwin mesti pakai baju kurung/ kebaya..xretilah nak pakai seluar macam orang2 sekarang...melainkan ada tema ..baru ikut..

2. bab tackle2 nih..mesti nak lelaki start dulu..xpandailah start sendiri nanti rasa macam Cheap sale plak kan...tapi mesti blurr..kena that guy say the special 3 words baru paham ..owh dia suka kat aku rupanya...

3. jemputan kahwin/tunang guna FB..sangat xboleh terima sebab tradisi orang melayu kan kena jemput mulut or pakai kad...

4. datang rumah orang mesti tolong kemas rumah, masak, xpandailah duduk dalam bilik jer..memanglah tetamu, tapi kita mesti tolong tuan rumah...walaupun saya anak bandar..tapi rasa xsedap hati kalau xtolong tuan rumah...

5. keluar malam bila perlu..makan, shopping, kalau nak melepak saja2..tengok kawan..if kawan xselalu jumpa boleh...kalau kawan dah biasa jumpa...xperlah ..siang kan ada..kenapa perlu malam...(nih mesti gara-gara dah kerja, kalau student sempoi jer eheheh)...

6. kena beritahu Mr.Boyfrie nak pergi mana2...alamak ayah saya pon relax jer..awak xpayah lah nak gelabah ok....saya tahu awak risau, tapi kadang2 saya rimas..kalau betul awak risau...jadilah seorang kekasih yang sempurna xpayah nak separuh2 jer..ok x???

7. masuk bab kebersihan, memang cerewet habis sebab saya seorang yang penggeli and penjijik....ish ish sih....cerewet ok...

8. xboleh terima bila ada orang sangat childish even umur dah 2o tahun keatas, manja, cute boleh jer..but kalau pemikiran pon kita kena adjust and pikirkan untuk dia alamak sorry lah...malas nak berleter panjang..hanya pandang dengan penuh simpati...

Love,
Izyan Ismail
P/S: memang ortodoks Izyan nih, even duduk bandaraya Johor Bahru...saya masih mengekalkan ciri tradisi melayu..xmacam any Malay duduk jer kampung..tapi mengalahkan orang bandar ......siapa makan pizza, akan terasa pedas,manis,masam,masin,pahit.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails