Tuesday, July 9, 2013

Salam Ramadhan


Situasi di waktu petang: 

Aku: fina, esok tak payah puasa lapar nanti
Fina 7 tahun sengih2,

Mungkin ramai yang tak suka konsep aku tidak menggalakkan puasa di kalangan kanak2,
Sebab Ramadhan bukan sekadar puasa tapi perlu jaga akhlak,
Perlu jaga ibadah wajib, kurangkan dosa,

Aku sangat tak bersetuju bila ada parent bagi upah puasa,
Satu hari RM 2 katakan,
Sebab aku pernah nampak jiran aku tipu parent dia tak puasa,
Depan parent puasa sebab nak upah...

Bila dah besar,
Konsep Ramadhan dah jadi lain,
Bukan sekadar berpuasa,
Tapi ibadah lain perlu ditingkatkan,

Ramadhan tahun ni, ma ajak kami 4 beranak tilawah AlQuran, 
Aku tak bersetuju dengan ma sebab bagi aku dah banyak kali khatam,
Tapi aku tak faham makna AlQuran,

Serious,
Hanya tahu membaca AlQuran tapi langsung tak faham!!

So, aku ajak mama kita buat tilawah tafsir, 
Alhamdulillah, esok kita start 

Yeay!!! 

Selamat Menyambut Ramadhan,
Tingkatkan Ibadah kurang kan dosa,
Jangan dikejar pahala dan bonus,
Yang penting ikhlas!! 

Love,
Yan Ismail

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails