Saturday, August 10, 2013

Raya Tak pernah Habis


Selamat hari raya kepada semua pembaca setia atau pon pembaca baru blog Izyan Ismail.
Di kesempatan ini, saya Izyan Ismail memohon maaf zahir dan batin jika ada terkasar bahasa, terguris hati, menyampah dengan tulisan saya, atau pon segala TER yang kurang baik..
Maafkan segala kekurangan dan ketidak sempurnaan dari segi penyampaian dan penulisan saya. 

Raya tahun ni, tajuk saya fokus kepada Raya Tak Pernah Habis, sebab non stop makan, non stop raya, non stop dapat duit raya!!! Dengan alasan belum bekerja, Alhamdulillah masih layak mendapat duit raya. And for the first time, raya kali ni kita sambut di rumah dulu, selalunya mesti balik kg ayah di segamat or kg. ma, tapi disebabkan atas musabab yang tak dapat dielakkan kita terpaksa raya di rumah, lepas solat raya terus balik kg ayah di segamat, johor. 

Malam raya tu, mama dah plan nak pergi Plaza Angsana nak borong kuih raya!! First time pergi malam raya, memang meriah!! 10 botol RM100!!! Mama pon bergumbira beli kuih raya. Masak semua dah settle, Rendang minang, ayam masak hitam manis, sambal pengantin...kita tak masak sambal kacang bagai sebab confirm kat kg mesti atok dah masak. 

Enjoy the post pic raya. 

Inilah rendang minang special ada hati, limpa...kalah rendang johor sebab kalau nak masak rendang minang santan mesti berkilo2 baru sodap!!!

With baby hadi yusof siap bersamping baju melayu johor handsome!!!

Eid style for first day raya. Ini kali terakhir dengan Tukang Jahit Kam yang aku puji sangat tu...cancel nak hantar baju kat dia lagi, FAILED!!! Kena alter balik sebab besar, dia lupa buat dat kat depan.

Photo shoot kat rumah ayah long.

Rayyan tolong tok ngah petik buah manggis 






Hanya boleh menggedik dengan adikku sorang ni jer!!! Kak yan and Dayah memang tak boleh jumpa, mesti ada je nak posing!! Giler camera...



Raya ke 2 kita beraya di seremban and sekitar nogori sembilan sedara mara mama. 


Sarsaparila with durian!! Epic sangat, jangan makan kalau perut tak tahan.

Ini cucu saya!!! Comel kan... Hahahah Izyan Ismail dah jadi nenek...kalau kat nogori, orang panggil wan.. 

Raya ke 3 


Nampak tak pakai selipar je sebab malas nak buka2 kasut rumah orang. 

Yang penting duit raya!!!!thanks to abg eit yg aku sayangggggg sangat and pak long. Tahun depan jgn lupa bagi kat yan lagi heheheh... 

Selamat hari raya semua, kepada yang masih single sila enjoy puas-puas dengan family...sebab ramai kawan aku buat cerita sedih di pagi syawal kerana terpaksa beraya di rumah mertua...kelas korang...aku selamat lagi...lalalala..

Love,
Yan Ismail 














 




No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails