Friday, November 21, 2014

Jalan Pulang: Why The Hell Not.

Why The Hell not??

Salam and hello to my darling readers.
Berbulan menghilangkan diri since my birthday celebration post. My blogs pon dah berhabuk bersawang semua ada. 
And my beloved friend who is the Glamm Mama also asked me why you didn't update your blogs and please unberhabukkan your blogs. The things is I don't have anything to update or share to my readers.
Sorry if you waiting for my update (masalahnya ada ke orang nak tahu pasal kita lalalal).

Okey back to the business, why the topic is big controversial 'Why The Hell Not'.
I'm so frustrated with this year, deeply, totally frustrated. 
Nak kata zaman ranap, tak mungkin sebab dah above quarter of the century.
Nak kata zaman hilang identity, jangan nak mengada baru nak cari.
Well, what i can conclude is this year is my zaman slow phase in my life. Tersangat slow yang kura-kura pon boleh menang dalam pertandingan lari dengan arnab. 

Semua benda tak menjadi untuk sepanjang tahun.
Umur seorang insan seperti aku ini, sepatutnya mengikut KPI masyrakat Melayu mesti ada;
1. Kerjaya yang tetap - which is I don't have.   
2. Kewangan yang stabil - I'm glad I've my dad which is my banker but sometimes I'm very embraced to ask for pocket money so tercetusla idea online business which is Alhamdulillah bolehla nak beli topup.
3. Berkahwin and happily ever after - I did mention in previous post that I don't have luck in love or relationship or whatever.
4. Pelajaran yang menjamin masa depan - tak payah nak bangga sangat sebab my education didn't achieve in doctorate level. 
Kesimpulannya, I dont have none of these criteria to be excellent individual in Malay Society.

Paling best bila banyaknya orang bertanya, bila nak kerja, bila nak kahwin, bila nak kerja, tengah buat apa sekarang, tapi tak ada pula tanya bila nak mati kan.
Am i too much for this? Well, to be honest, i'm totally miserable.
Alhamdulillah, saya ada mama, ayah, alif and some of my friends yang ada dengan saya and be my great  listener or a shoulder to cry. 
Kalaulah, saya tahu what is my future, I will answered all your questions without hesitate. But please tolongla jangan tanya benda pelik atau bagi awak normal, tapi bagi saya rasa tak kelakar okey. 
    
I think this is enough for me to explain why I didn't update my blogs frequently. 
To be honest, i'm in the phase that I don't want to meet society and i'm happy with being my self.
Conclude that, saya rasa tak semua orang ada fasa hidup macam ni, orang boleh cakap yang kita ni penganggur terhormat, memilih kerja (well, I'm actually cried when writing this post).
This is really heartbroken for my entire life. 
But, deep in my heart is I really try my best to overcome this problem.
For me, I'm doing everything but benda tak menjadi nak buat macam mana. 
And I learned that kun fayakun is the most powerful than anything. 

Allah sedang menguji saya dengan kasih sayangNya.
Dan Saya Redha jika ini yang membawa saya ke jalan pulang jalan ke Syurga. 

 
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails